صفحه اصلی / موناکوسیستم / کدام پرینتر مناسب است؟

کدام پرینتر مناسب است؟

کدام پرینتر مناسب است؟

کدام پرینتر مناسب است؟

پرینتر های لیزری در کلاس های مختلف و ظاهرهای مختلفی طراحی و ساخته می شوند.در کشور ایران ۴برند شامل Hp-Canon-Samsung-Brother محصولاتشان را روانه بازار شده است.

پرینتر های لیزری در کلاس های مختلفی بر اساس توان کارکرد ماهانه و ظرفیت چاپ دسته بندی میشوند که در ادامه یک به یک بررسی میکنم.

ظرفیت کارکرد ماهانه:

۱- ظرفیت چاپ ماهانه

پرینتر های لیزری در کلاس های مختلفی طبقه بندی می شوند. اولین مورد کارکرد ماهانه پرینتر است. در این قسمت پرینترهای لیزری بر اساس توان کار در مدل های ادار ی سنگین،اداری سبک، خانگی و خانگی سنگین قرار می گیرند. ظرفیت کارکرد ماهانه پرینتر لیزری بین ۱۰۰۰۰ برگ تا ۱۰۰۰۰۰برگ عنوان می شود. پرینترهایی که ظرفیت چاپ ماهانه آنها تا سقف ۲۰۰۰۰برگ می باشد که در طبقه مصارف خانگی قرار میگیرند. پرینتر هایی که با ظرفیت چاپ ماهانه آنها تا سقف ۳۰۰۰۰ برگ در طبقه مصارف خانگی قرار می گیرند.

پرینتر هایی که ظرفیت چاپ ماهانه آنها تا سقف ۶۰۰۰۰ برگ می باشد در دسته مصرف اداری سبک قرار می گیرند.

پرینترهایی که ظرفیت چاپ ماهانه آنها تا سقف ۱۰۰۰۰۰ برگ می باشد در رده پرینتر های لیزری با مصارف اداری سنگین قرار می گیرند.

البته لازم به ذکر است میزان چاپ ماهانه اعلام شده در این مقاله مقدار اعلام شده توسط شرکت سازنده می باشد.

۲- حجم ورودی سینی

یکی دیگر از راه های تشخیص میزان کارکرد پرینت، حجم سینی کاغذ پرینتر می باشد. معمولا پرینتر هایی که حجم ورودی سینی کاغذ آنها ۱۰۰ برگی است برای سبک ترین مصارف ساخته و طراحی شده اند.

 پرینتر هایی که با حجم ورودی ۱۵۰ برگی است، توان بیشتری داشته و برای استفاده های متوسط خانگی یا اداری سبک طراحی شده اند. البته پرینتر هایی هم داریم که این مقادیر برای آنها ناکافی است و به همین دلیل برخی از پرینتر های دارای دو سینی کاغذ می باشند.

پرینتر های لیزری تک کاره و چند کاره

در این قسمت برای مصرف کنندگان پرینتر ۲راه وجود دارد. مصرف کنندگان پرینتر های لیزری با توجه به نیاز خود میتوانند پرینتر خود را بر مبنای کارایی آن خریداری نمایند.

 پرینتر های لیزری از نظر کارکرد به سه دسته تقسیم می شوند.

پرینتر های تک کاره که فقط بعنوان چاپگر استفاده می شوند.

پرینترهای سه کاره که شامل چاپگر،کپی و اسکنر است.

پرینترهای ۴کاره که شامل چاپگر، کپی ، اسکنر و فکس می باشد.

اتصالات پرینتر

 

۱- USB

۲- Ethernet

۳- wifi

 

شرکت های سازنده پرینترهای لیزری از نظر نحوه اتصال پرینتر به کامپیوتر یا لپ تاپ قابلیت های مختلفی را تعبیه کرده اند. بعضی پرینترها از طریق کابل USB قابلیت اتصال به کامپیوتر یا لپ تاپ را دارند. نقطه ی ضعف این نوع اتصال این است که فقط در یک لحظه یک سیستم قابلیت اتصال دارد.

 در بعضی پرینترها درگاه های دیگری نظیر Ethernet  دارند. این نوع پرینترها علاوه بر اتصال به درگاه USB قابلیت اتصال بصورت LAN را دارا می باشند. درگاه شبکه اشتراک گذاری پرینتر در شبکه را آسان می کند. تنها کافی است تا پرینتر در شبکه قرار بگیرد تا همه‌ی رایانه های موجود در شبکه بتوانند از آن استفاده نمایند.

نوع دیگر اتصال از طریق wifi بوده که در فصل های جدید پرینترهای لیزری وجود دارد. سیستم wifi در پرینتر این امکان را به مصرف کننده می دهد که بتوانند از تلفن همراه هوشمند و تبلت خود اسناد و مدارک مورد نیاز خود را به چاپ برسانند.

#نویسنده: علیرضا نباتی

 

دیدگاهتان را بنویسید

باز کردن چت
نیاز به مشاوره دارید؟
Scan the code
سلام
کاربر گرامی جهت هرگونه مشاوره در خصوص محصولات با ما در واتس‌اپ در ارتباط باشید.