صفحه اصلی / موناکوسیستم / پرینتر جوهر افشان

پرینتر جوهر افشان

پرینتر جوهرافشان

پرینتر جوهر افشان

چاپ جوهر افشان یک نوع چاپ کامپیوتری است که یک تصویر دیجیتال را با حرکت دادن قطرات جوهر بر روی کاغذ، پلاستیک یا سایر زیرگونه ها بازسازی می کند. چاپگرهای جوهر افشان اغلب از نوع پرینتر استفاده می شوند و از مدل های ارزان قیمت مصرف کننده به دستگاه های حرفه ای گران قیمت می باشند.

مفهوم چاپ جوهر افشان در قرن بیست و یکم آغاز شد و تکنولوژی برای اولین بار در اوایل دهه ۱۹۵۰ به طور گسترده توسعه یافت. در اواخر دهه ۱۹۷۰، پرینترهای جوهر افشان که بتوانند تصاویر دیجیتالی تولید شده توسط رایانه ها را تولید کنند، عمدتا توسط اپسون ، هیولت پاکارد (HP) و کانن تولید شدند . در بازار مصرف جهانی، چهار تولید کننده اکثریت فروش چاپگر جوهر افشان را شامل می شوند: کانن، HP، اپسون و برادر.

در حال ظهور جوهر افشان مواد رسوب بازار همچنین با استفاده از فن آوری های جوهر افشان، به طور معمول هد پرینتر با استفاده از پیزوالکتریک کریستال، به سپرده مواد به طور مستقیم بر روی بسترهای.

تکنولوژی گسترش یافته است و “جوهر” هم اکنون می تواند لحیم کاری لحیم کاری را در مونتاژ PCB ، یا سلول های زنده، برای ایجاد حسگرهای بیولوژیکی و مهندسی بافت تشکیل دهد .

دو فلسفه طراحی اصلی در طراحی سرچشمه جوهر افشان عبارتند از: سر ثابت و یکبار مصرف . هر کدام از نقاط قوت و ضعف خود را دارد:
سر ثابت
ثابت سر فلسفه سر چاپ داخلی (اغلب به عنوان یک اشاره فراهم می کند سر gaiter- ) طراحی شده است که برای زندگی از چاپگر آخرین. ایده این است که چون سر هر زمانی که جوهر می شود جایگزین نمی شود، هزینه های مصرفی را می توان پایین تر کرد و سر خود را می توان دقیق تر از یک یک بار مصرف ارزان، که معمولا نیازی به کالیبراسیون ندارد. از سوی دیگر، اگر یک سر ثابت آسیب دیده باشد، بدست آوردن یک سر جایگزین می تواند گران شود، در صورتی که حذف و جایگزین سر حتی امکان پذیر است. اگر سر چاپگر را نمی توان برداشته، سپس باید چاپگر خود جایگزین شود.
طرح های اصلی سرامیکی در محصولات مصرفی در دسترس هستند، اما بیشتر احتمال دارد در چاپگرهای صنعتی با کیفیت بالا و پلاتر های بزرگ شکل گرفته شود. در فضای مصرف کننده، پرینترهای ثابت سر به طور عمده توسط اپسون و کانن ساخته می شوند. با این حال، بسیاری از جدیدترین مدل های Hewlett-Packard از یک سرفیس ثابت مانند Officejet Pro 8620 و HP Page’s seies استفاده می کنند. [۹] سرهای چاپی صنعتی ثابت توسط این شرکت ها تولید می شوند: Kodak Versamark، Trident، Xaar، Spectra (Dimatix )، هیتاچی / ریکو، HP Scitex، برادر، کنیکا مینولتا، سیکو اپسون و توشیبا (
سر یکبار مصرف
سر یکبار مصرف فلسفه با استفاده از یک سر چاپ است که به عنوان بخشی از یک تعویض عرضه کارتریج جوهر . هر بار که یک کارتریج خسته می شود، کل کارتریج و سر چاپ با یک جای جدید جایگزین می شود. این به هزینه مواد مصرفی افزوده می شود و ساخت یک سر دقت بالا با هزینه معقول را دشوار می کند، بلکه به این معنی است که سر چاپ آسیب دیده یا مسدود شده فقط یک مشکل کوچک است: کاربر می تواند به سادگی یک کارتریج جدید را خریداری کند. هیولت پاکاردبه طور سنتی به عنوان چاپگر یکبار مصرف، همانطور که کانن در مدل های اولیه آن، مورد توجه قرار گرفته است. این نوع ساخت و ساز همچنین می تواند به عنوان یک تلاش توسط تولید کنندگان چاپگر برای ایجاد جایگزینی جایگزینی برای جایگزینی کارتریج های شخص ثالث، به دلیل تلاش های این تولیدکنندگان امکان تولید سر چاپ تخصصی را داشته باشد.
یک روش متوسط وجود دارد: یک مخزن جوهر یکبار مصرف که به سر یکبار مصرف متصل شده است، که اغلب جایگزین می شود (شاید هر تانک جوهر دهم یا خیلی بزرگ). اغلب پرینترهای جوهر افشان Hewlett-Packard با حجم بالا از این تنظیم استفاده می کنند، با سرهای چاپی یکبار مصرف که در مدل های حجم کم استفاده می شود. روش مشابهی توسط کداک استفاده شده است ، جایی که سر چاپی در نظر گرفته شده برای استفاده دائمی، با این حال ارزان است و می تواند توسط کاربر جایگزین شود. کانن در حال حاضر (در اکثر مدل ها) سرهای چاپی قابل تعویض را که برای عمر چاپگر طراحی شده اند، استفاده می کند اما می تواند جایگزین کاربر شود تا مسدود شود.

دیدگاهتان را بنویسید

باز کردن چت
نیاز به مشاوره دارید؟
Scan the code
سلام
کاربر گرامی جهت هرگونه مشاوره در خصوص محصولات با ما در واتس‌اپ در ارتباط باشید.